影子的影子

我们总是寻觅别人的影子
却无暇自顾本心

Imagine Me Without You - Jaci Velasquez

无法想象without you


晨希:

好多好多的情歌,而那个“你”永远不会对号入坐。

sweetest:

这首歌是我一直想推荐的,歌声很温情,舒缓的旋律,流淌内心。只要天上的星星依然闪烁,小溪依旧流入海洋,直到时间的尽头,你是我唯一需要的爱。

Jaci Velasquez生于美国,10岁开始歌唱,13岁就到白宫去参加表演,1995年的第一张单曲就创下了CCM排行榜第一名的好成绩,之后更是佳绩不断,包括拉丁格莱美奖提名等等,至今唱片销量已超出300万张,在当地可以说是家喻户晓。

 

歌词:

 

As long as stars shine down from heaven
只要天上的星星依然闪烁
And the rivers run into the sea
小溪依旧流入海洋
Till the end of time forever
直到时间的尽头
You’re the only love I’ll need
你是我唯一需要的爱
In my life you’re all that matters
你是我心中最重要的

In my eyes the only truth I see
你是我眼中唯一的真理
When my hopes and dreams have shattered
当我的希望和梦想都碎了
You’re the one that’s there for me
唯有你陪伴在我的身边
When I found you I was blessed
遇到你,我是那么地幸运
And I will never leave you, I need you
我永远不会离开你, 我需要你
Imagine me without you
如果我没有你
I’d be lost and so confused
我会迷失自我,我会感到困惑
I wouldn’t last a day, I’d be afraid
我无法渡过一天, 我是那么的害怕
Without you there to see me through
因为你不在我的身边
Imagine me without you
我不敢相信没有你的日子
Lord, you know it’s just impossible
上天, 你知道我不可能活下去的
Because of you, it’s all brand new
因为你,世界是那么的美好
My life is now worthwhile
我的生命现在值得了
I can’t imagine me without you
我不敢想象自己没有你
When you caught me I was falling
当我堕落时候你抓住我
You’re love lifted me back on my feet
你的爱将我重新站起来
It was like you heard my calling
就像是你听到我在呼唤你
And you rush to set me free
你会跑过来解救我
When I found you I was blessed
遇到你,我是那么地幸运
And I will never leave you, I need you
而我不会离开你, 我需要你
Imagine me without you
如果我没有你
I’d be lost and so confused
我会迷失自我,我会感到困惑
I wouldn’t last a day
我一天也没法过
Without you there to see me through
因为你不在我的身边
Imagine me without you
你是我生存的希望
Lord, you know it’s just impossible
上天, 你知道我不可能活下去的
Because of you, it’s all brand new
因为你, 世界是那么的美好
My life is now worthwhile
我的生命现在值得了
I can’t imagine me without you
我不敢想象自己没有你
When I found you I was blessed
遇到你,我是那么地幸运
And I will never leave you, I need you oh
我不会离开你, 我需要你
Imagine me without you
你是我生存的意义
I’d be lost and so confused
我会迷失自我,我会感到困惑
I wouldn’t last a day, I’d be afraid
我一天也没法过,我会感到害怕
Without you there to see me through
因为你不在我的身边
Imagine me without you
你是我生存的意义
Lord, you know it’s just impossible
上天, 你知道我不可能活下去的
Because of you, it’s all brand new
因为你,世界是那样的明亮
My life is now worthwhile
我的生命现在值得了
I can’t imagine me without you
我想像不到没有你的生活

 


评论
热度(110)

© 影子的影子 | Powered by LOFTER